„Рій Янголів” – кінематограф з відкритим вихідним кодом

ангели Чому це важливо? Open source, або кінематограф з вікритим кодом (за аналогією з програмовим забезпеченням), запроваджує набагато простішу модель для створення будь яких переробок матеріалів фільмів, в т ч і переклад їх різними мовами.

Отже, чи може методологія open source бути застосована до виробництва фільмів? Так, каже режисер та автор Мат Хансон (Matt Hanson), чий проект ‘A Swarm of Angels’ („Рій Янголів”) , намагається згідно цієї моделі забезпечити фінансування, виробництво та розповсюдження фільму з бюджетом в $1,9+ млн.

Вже більше 900 „ангелів” що сплатили приблизно $47 кожен, приєднались до проекту. Серед них зірки та звичайні люди. В обмін на свою інвестицію, „ангели” отримують право висловлюватись щодо будь–якого аспекту створення фільму, мати доступ до ексклюзивних матеріалів та в деяких випадках, ставати учасниками знімальної групи. Ціль – набрати 50 000 „ангелів”. Зрештою фільм буде видано за відкритою ліцензією Creative Commons , що дозволить вільно поширювати та використовувати його в своїх творах будь–кому.

У відповідь на запитання, а що ж інвестори отримають в обмін на свою хоч скромну, але інвестицію, Матт Хансон відповів приблизно таке:

За 26 фунтів, ви отримаєте не лише фільм – ви отримаєте можливість впливати на те, як він створюється. Всі матеріали будуть доступні. В нашому випадку повертатися буде не інвестиція, а задоволення – люди будуть залучені до процесу створення, а зрештою фільм буде віддано у відкрите користування, для переробок та нових версій. Головний акцент проекту – це створення моделі кінематографа, який зможе продукувати більше виразно креативних робіт для подальшого використання, ніж закривати фільми в комерційні упаковки, для того щоб продати більше копій. „Рій Янголів” — це лакмусовий тест на пост-капіталістичну модель відкритого бізнесу.

Інші нетрадиційні проекти створення фільмів

MyMovie Mashup

пошук режисера на новий британський фільм з бюджетом 1,96 млн, за допомогою відео з сайту MySpace

„Щоденники Facebook”

глядачі (користувачі Facebook) створюють телевізійний серіал.